Monday, June 25, 2012

Iso

Iso dalam bahasa Jawa, memiliki padanan kata dalam bahasa Indonesia :

1) bisa
2) mampu

Makna "bisa", dalam konteks ini serujuk dengan kalimat berikut : Piye, iso dino iki opo ora? Bagaimana, bisa hari ini atau tidak?
Sedikit berbeda dengan makna "bisa" tadi, makna yang menunjuk pada kata "mampu" tampak dalam kalimat berikut :

ngono wae kok ora iso. Payah!

Bitu saja kok tidak bisa. Payah!

Catatan :

Makna dari kata "iso" yang menempel dalam contoh yang kedua tadi sekilas memang bisa saya padankan dengan "bisa" sebagaimana umumnya arti "iso". Namun demikian, karena konteks-nya menunjukkan sesuatu yang "berbeda", maka akan lebih tepat jika kata "iso" dalam contoh yang kedua tadi dipadankan dengan kata "mampu" dalam bahasa Indonesia.

Untuk lebih jelasnya, contoh kalimat yang kedua secara kontekstual, akan saya lengkapi seperti ini.


A : Piye, Kang. Gawean winginane iso sido rampung dino iki po ra?

B : Hmmmm...piye yo.. gawean koh nggonmu wingi iku jebule tabrakan karo gawean liyo sing podho-podho njaluk rampung dino iki e. Padahal mlebune rene ndisik sing iki.

A : Lha njur piye? aku butuh hasil e dino iki e.

B : mmmm... piye yo..?!

A : Halah... ngono wae kok ora iso. payah!

B : Yo ora ngono kang. Aku yo jan-jane butuh leren barang e. Mosok wong nyambut gawe ora leren ambekan barang!

A : hmmm... [meneng karo tolah-toleh marang arah njobo gudang]

B : Yo wes, ngene wae. Butuhmu lak hyo mengko jam-jam papat sorea a?

A : Iyo, piye?

B : Ngko jam-jam siji tak terus no meneh gawean nggonmu iki. Nanging yo radak sabar lan ojo di susu-susu. Soale nak tak kiro-kiro, aku kuat ngrampung no nggomu iki nganti kiro-kiro jam setengah papatan.

A : Yo wes, apik iku. Penting ojo nganti ngluwehi jam setengah limo. Soale barang iki kudu tutuk godang e sing pesen jam limo sore iki.

B : Yo, yo. Tak usahak no kang. Keto'e mentok-mentok e jam papat lah.

A : Yo wes, ngono sek wae yo... aku tak ngrampungke gawean liyo.

B : Yo kang. Matur suwun yo...

A : Yo, yo. Podho-podho. Yo wes, aku pamit sek yo..

B : Yo kang. monggo...monggo...

A : Ayo kang....... [sambil nytarter motor]

B : Nggih-ngih...nderek e.

Ok, sekarang pekerjaan sudah hampir selesai. he..

Piye, iso paham ra? :)

0 comments:

Post a Comment